My Journey to get Normal Weight

LilySlim Weight loss tickers

Welcome to my Blog


Tuesday 9 July 2013

Perlu ke nak diet guna produk nie?


90 Days LWC proggramme kini masuk ke minggu ke-2. Bagaikan pantas masa berlalu,kan? Namun saya tersenyum bila pagi ni di sekolah ada yang menyapa saya :-


"eh, jauhnya cikgu parking kereta minggu ni?," kata salah seorang AJK PIBG Sekolah En N.

"workout sambil berjalan jauh," Itu ja jawapan ringkas saya.

Sedang saya meniti perjalanan ke kantin sekolah,ada pula suara menegur

"eh,perut cikgu sekarang dah tak buncit macam dulu kan?,"

haha..part ni saya gelak.

Sebab?
Tak sangka selama ni ada yg perasan dan meneliti keadaan saya selepas bersalin. Ternyata orang sekeliling kte memang jenis tengok kte ni kurus ka gemuk.kan???

"takde la cikgu,biasa-biasa ja," kata saya merendah diri.

"saya kagum tengok cikgu diet dengan disiplin wp dengar guna produk," kata Cikgu H memandang saya dengan senyum mungilnya.

Ups...tak sangka ada orang selalu tengok status cerita diet saya di sini. & yg tak sangka dalam diam ada juga silent reader my blog dr kalangan rakan-rakan akrab.

Ya,realitinya memang ada juga yg mengutuk saya :-

"eleh dia boleh la diet guna produk?," suara sumbang yang tak asing masuk ke telinga saya.

Part ni saya ketawa..Nak tahu kenapa???


1) Pengalaman saya ketika single dulu (xde anak) ...pernah setahun guna produk Herbalife...boleh berjaya jika ikut rule ditetapkan coach 
TAPI.......sori la if saya ckp bg bdn mcm saya..if x konsisten jaga kalori & buat senaman seminggu 3-4kali...sukar nak turun)

2) Ble saya kahwin & dh ada anak (1 org) sekarang....saya terpaksa gunakan supplemen sebagai pengganti makanan (khuatir ...saya ni jenis klu dh mkn nasi...makan rendang..aiskrim dll..cepat nak melantak)..kalori mesti nak kena jaga.

3) Saya suka dengan teamix herbalife ni sebab dia mcm kte minum teh hijau...membakar kalori saya (yg penting senaman seminggu 2 kali mesti buat)

4) Saya ni pengidap psoriatic arthritis...nak senam pula kena ikut panduan & nasihat doktor...so faham2x je la sebab tu saya amik produk as suplemen.

5) Tentang produk biodex...saya amik sebab dulu saya pernah try & then dgn izin allah saya mengandung....so saya teruskan je la...

hm...cukup la sebab setakat ni...tapi sape yg pernah ada pengalaman dlm diet guna produk @ tnpa produk ja boleh bg jawapan kan???


Senang cite :-

1) Ble makan & minum..kena pastikan kuantiti...jaga kalori dlm 1 hari

2) Minum air masak...Berat bahagi 25 ya...dpt la berat korang 1 hari nak minum berapa banyak..

3) Senaman (mcm sy ada anak kecik...seminggu 2x pn dh memadai..tp bg anda yg single xde anak lg /bujang..masa tu banyak k..jgn bg alasan xde masa buat senaman...tipu...tipu..sebab ms bujang saya sempat wat senaman tau kecuali yg jenis kerja smpai ke malam...huhu

4) Ble ada kenduri@jamuan...kena ikrar pilih menu sihat & jgn melantak k!

5) Fast food ..sekali sekala leh rasa....tp jgn selalu k.


JIKA ADA KEMAMPUAN, BELI LA PRODUK AS SUPLEMEN.
TAPI ADALAH LEBIH BAIK ANDA DIET TANPA PRODUK JIKA ANDA MAMPU.....BADAN SETIAP ORG X SAMA..ADA ORG MAKAN BANYAK,OK JA BADAN DIA ...TP KALAU BERAT MCM PEAR LIKE ME..KENA USAHA KUAT
UNTUK KE NORMAL WEIGHT..GOOD LUCK 
TO ALL YANG TENGAH
GIGIH BERDIET LIKE ME...



Melarik Tinta Maya,
 

 




Terima Kasih Sudi Baca story Tinta Pelangi Mia Zara Ina

2 comments:

Unknown said...

Nisa nekad nak kurus ni pun sbb kata2 pedas sorang staff HQ pejabat (lelaki tau)..smpai skarang kalao Nisa ingat kata2 dia..msti nangis.. :'(
So, Nisa ambil suplemen habatussauda+olive oii stiap pagi & mlm..Alhamdulilah suplimen tu buat Nisa cepat kenyang...

Unknown said...

Good luck mia..

 
♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute