My Journey to get Normal Weight

LilySlim Weight loss tickers

Welcome to my Blog


Monday 25 June 2018

My Face "hm...pe dah jadi?,"



 Opss...dah shake ke belum...????

Salam maya buat semua follower setia Mia. Semoga hari-hari anda dihiasi dengan keindahan. Hari ni masih nak bercerita tentang produk Herbalife. Setelah 2 bulan menggunakan Herbalife,banyak perubahan yang Mia rasakan.

Antara produk Herbalife yang saya rasa instant effect kat Mia.... Sayalah. Lain org maybe lain. 😄

Produk Herbalife di Malaysia yang menjadi kegemaran saya :

❤️ F1 Nutritious Meal SHAKE - Yang ada balance nutrients untuk kegunaan tubuh setiap hari. Memang Best sangat sarapan pagi shake Herbalife ni!
❤️ Herbal Aloe Concentrate - Yang kite akan ceritakan dalam entri ni
❤️Teamix Lemon Hibiscus - Yang sangat awesome untuk increase metabolisma, bantu pencernaan, bantu eliminate toxins, dan bagi tenaga pada badan.
❤️ F3 Whey Protein - Rahsia badan cantik, PROTEIN yang sangat awesome ni.
 
Aloe ni daripada pokok Aloe Vera, yang mmg well known dengan kesannya untuk sedapkan perut, lancarkan pencernaan, sihatkan usus. Bukan "cuci usus" ok.
 
 
Sekarang cuba kita fikir, selalu kita rasa normal untuk rasa letih dan kurang segar selepas makan. Kita rasa itu normal. Bila rasa kurang segar, kita cari minuman bergula untuk tenaga. 

Sedangkan gaya hidup stress, makanan kurang fiber, makanan tak seimbang dan tak sihat, makanan bergula tinggi, berlemak tinggi, makanan dengan transfat, makanan proses - ini semua membebankan usus! 

Instead of badan kita dapat zat nutrisi daripada makanan yang kita makan, badan kita jadi terbeban pulak dengan makanan tu. Instead of badan boleh guna nutrients dalam makanan untuk lancarkan pencernaan, badan kita tak boleh guna sebab tak cukup organic nutrients dan natural enzymes. 

KESANNYA? Badan jadi letih lepas makan! Sebab sisten pencernaan kita kena BEKERJA SANGAT KERAS untuk mencernakan makanan-makanan kita. Sebab tula lepas makan jadi letih. dan benda tu bukannya sesuatu yang normal seperti yang anda fikirkan. Dan anda tak perlu minuman bergula untuk boost tenaga selepas makan. 


FUNGSI ALOE VERA HERBALIFE

🌸 support sistem pencernaan yang terbeban dengan gaya hidup stress, kurg fiber, makanan tak sihat, banyak gula, lemak, transfat, processed foods - ni semua membebankan usus. Aloe Herbalife membantu sistem pencernaan kita untuk lebih lancar regardless of gaya hidup zaman kini yang membebankan usus seperti diatas.
🌸 mengandungi organic nutrients, natural enzymes, vitamins, minerals, amino acids, & aloe vera. 
🌸 mengandungi chamomile & antioxidants untuk melawan kesan negative toxins & penuaan. 
🌸 Tingkatkan penyerapan nutrients, jadi kita akan dapat the most daripada makanan yg kita ambil. 

Siapa yang dan minum Herbalife SHAKE kat sini, bila consume Aloe sekali, penyerapan nutrisi dari F1 Shake tu akan jauh lebih optimum!! Sebab Aloe membantu tingkatkan penyerapan nutrisi, kesan F1 tu sendiri akan lebih power. 
 
 

KESANNYA PADA MIA :
🌟 Badan lebih segar!
🌟 Relieve masalah berkaitan pencernaan (occasional indigestion) 
🌟 Kulit senang sangat improve Alhamdulillah. mia pula memang no make up. Just sapu lipstick marykay je
🌟 Lepas lunch minum Aloe & Teamix, confirm segar tak ngantuk, mood happy, boleh focus kerja. 
🌟 Increase hydration. So sesuai kalau tengah letih, workout, etc. Badan kita akan letih bila dehydrated. 
🌟 Kalau travel lagilaaaaa wajib bawak Aloe ni. Time travel lah digestive system kite nak bad mood, immune drop, kurg nutrisi, etc. Aloe + Teamix time travel is my healthy and energy pills!! 



So banyak-banya produk Herbalife memang kebanyakan mia guna, tapi priority yang memang TAKKAN TINGGAL, 
 
F1 SHAKE, ALOE, TEAMIX, WHEY PROTEIN
 


Untuk pesakit kulit dan sendi macam Mia ni, doktor ada suggest untuk ambil fish oil (omega) dan Mia mengamalkannya hingga kini. Untuk makluman, herbalife juga ada produk fish oil.

Oh ya..sampai di sini je coretan Mia...diet masih diteruskan lagi. Boleh ikuti Mia di facebook ok. Bagi yang berminat mendapatkan produk herbalife, boleh contact/wassup je mia 019-7257960




Coretan Kata,


 

Terima Kasih Sudi Baca story Tinta Pelangi Mia Zara Ina

0 comments:

 
♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute