My Journey to get Normal Weight

LilySlim Weight loss tickers

Welcome to my Blog


Wednesday 13 June 2018

Siap Siaga Bekal Hari Raya




Assalamualaikum...Selamat pagi. Awali dengan bismillah beserta dengan senyuman. Semoga setiap langkah kte hari ini diberkati-Nya. Tinggal 2 hari lagi Ramadhan bakal berlalu....saat ni pastinya jalan raya sudah sesak dengan kereta. Ada yg sedang memandu untuk balik ke kampung. Ada pula yang ketika ini sibuk membuat persiapan membeli kelengkapan raya.

Anda jenis yang last minute ke buat persiapan raya? Terpulang pada budget dan masa yang anda targetkan. Janji ada kelengkapan untuk family ok. Buat yg memandu tu....hati-hati di jalan raya. Sejak akhir ini terkesan dengan banyak kes kemalangan. Kalau rasa ngantuk tu...berhentilah tidur..kemudian sambung kembali pemanduan agar anda selamat sampai ke destinasi.


Hm...dah sahur ke belum? Pagi ni macam biasa,Mia masih memulakan dengan sahur nutrisi sihat bersama Herbalife.yummy...Oleh kerana F1 ni banyak perisa, ia banyak menghindarkan Mia dari mengambil minuman 3 in 1. Nak tau kenapa?

  Perisa cookies & cream....seakan kte merasa biskut. Perisa cappucino pula mengubat hati dari minum nescafe. Perisa Tropical Fruit & Strawberry ibarat merasa buah-buahan. Perisa Vanilla macam sedang menjilat aiskrim perisa vanilla. Manakala perisa Dutch Chocolate nya pula menghindarkan Mia dr merasa coklat di pasaran. Senang cite...Herbalife shake adalah pilihan terbaik untuk anda yang ingin menurunkan berat badan kerana Herbalife shake adalah makanan gantian yang berkalori rendah antara 90 - 120kcal per serving sahaja.



Jika di bandingkan kalori Herbalife shake dengan makanan sarapan yang anda ambil setiap pagi seperti roti canai ( 320kcal )  , nasi lemak ( 320kcal ) , pisang goreng ( 3 biji 130kcal ) ( ,bihun goreng putih ( 200kcal ) Herbalife shake adalah yang terbaik dari segi kalori.

Herbalife shake di datangkan dengan 16 jenis vitaman untuk menyokong keperluan badan setiap hari dan membantu kita untuk turunkan berat  badan sihat.
Herbalife shake mengandungi 9gram protein soya yang akan mengenangkan. dan juga mengandungi antioksidan vitamin C dan E. 



Tanpa kita sedar makanan yang kita makan bermula dari pagi sehingga ke malam telah menyumbang kalori yang berlebihan kepada badan kita dan setiap penambahan 7700kcal akan menyebabkan anda naik 1kg setiap hari tanpa sedar.

Dah siap siaga bekal Hari Raya? Cite pasal bekal....alhamdulillah segala persiapan untuk Hari Raya awal-awal lagi Mia dah plan. Untuk anak-anak pun dah siap. Biskut raya dan kerepek juz order je la. Tak mampu dan tak reti nak buat.huhu. 

Bila cite bab pose...semua org akan mengaku penurunan berat badan mudah kan.. Ya, jadi bile sebut raya je ..kebanyakan kte takut berat yg dikawal akan naik semula. Betul tak? 

Tak perlu diet ketika Hari Raya. Saat Raya ni la kte berkumpul setahun sekali dan dihidangkan menu yang tak pernah kte jumpa..Betul tak? 

Tetapi..kita perlu bekal minda kte how to control it? Bukan main belasah je semua hidangan. Ble kte beraya ni,bukan 2-3 rumah je dlm sehari..terkadang 5 rumah la boleh kte mengunjung. Bayangkan 1 rumah je berapa banyak dah kte merasa itu ini. Mostly kalau gi rumah orang beraya, ketupat, rendang, biskut raya,laksa, bihun sup, nasi daging dll menu akan kte jumpa. Tapi susah kan nak jumpa org hidang buah dan air 0...


Ini antara tips yg boleh anda ikuti bagi mengawal. Biarkan momentum perjalanan diet kita terjaga dengan baik.

1 -Minggu terakhir Raya, jangan merasa terlampau banyak biskut raya,kek,rendang. Masa ni la order kite sampai kan....ingat matlamat kte.

2-Semasa raya, jangan tamak. Ambil pinggan kecil. Pilih menu yg lebih kpd protein,kurangkan kalori. Jangan buat konsep semua nak merasa. 

3-Berhenti sebelum kenyang. Jangan gelojoh dan penuh perut. 

4-Banyakkan buah dalam menu raya. Kena cukupkan fiber. 

5-Elakkan minuman manis. Bila haus,pilih air 0. Lebih banyak kte minum air 0, lebih bagus. Lebih murah. sihat.

Sememang di Hari Raya kita akan makan macam-macam. Selepas 4 hari beraya, mulakan semula rutin harian workout anda dan jaga pemakanan sebaik mungkin. 



Untuk saya, bekalan Herbalife memang available. Tak susah pun. Shake je. 







Palitan Tinta,








Terima Kasih Sudi Baca story Tinta Pelangi Mia Zara Ina

1 comments:

wendyjabori said...

WinStar World Casino Tickets | JetBlue NJ
the 영천 출장마사지 ultimate in gaming action with exclusive access to the award-winning rooms and suites 과천 출장샵 of 아산 출장안마 Wynn Las Vegas and Encore. 아산 출장안마 EVENT 양산 출장안마 CALENDAR.

 
♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute