My Journey to get Normal Weight

LilySlim Weight loss tickers

Welcome to my Blog


Tuesday 16 July 2013

Boleh ka Timbang Berat Waktu Period???


  1. Timbang berat dengan penimbang yang sama. Jangan sekejap pergi Giant timbang dekat Giant, pergi Tesco timbang dekat Tesco. Mesin dekat Giant & Tesco tu ramai orang yang naik so kita tak tahu ralat nya..

2. Berat yang paling TEPAT adalah waktu pagi selepas bangun tidur iaitu selepas keluar dari tandas. So timbanglah selepas bangun tidur (selepas 'melepas' pada waktu pagi)..

3. Timbang secara rutin dan berkala. Contohnya, hari isnin 7.00 pagi sebelum sarapan anda timbang dan isnin minggu hadapan anda timbang pada pukul 7.00pagi, juga sebelum sarapan. Sebenarnya, itulah berat sebenar anda.


4. Jangan timbang selepas makan atau minum kerana berat akan naik 1 – 2kg.


5. Jangan timbang waktu period kerana waktu period badan kita akan menyimpan air lebih banyak dari biasa so kita lebih berat dari normal. Seminggu lepas period baru boleh timbang berat coz badan dah normal semula dah.

6. Jangan timbang setiap hari kerana kita tidak boleh melihat perubahan penurunan berat badan kita. Nanti jadi stress pulak..

Selamat Mencuba..
 
 
Ikhlas perkongsian dari,
 
 
 

Terima Kasih Sudi Baca story Tinta Pelangi Mia Zara Ina

2 comments:

RerameUngu said...

nice info.

btw, pg td timbang tgk dah naik sekilo..pelik pulak padahal dua hari lepas hilang dah 2 kilo.. mkn bukan banyak pun. punya la control makan. skali baru ingt, period daaa.. heheheheh

Unknown said...

info yang bagus.. dulu memang zura main hentam jer nak timbang bila2.. skrg dah tau sket2 waktu timbang yang paling bagus..:)

 
♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute