My Journey to get Normal Weight

LilySlim Weight loss tickers

Welcome to my Blog


Monday 22 July 2013

Begitu Semangat Berdiet....Tapi.....Mengandungkah Aku???


Salam seindah suria untuk semua pengunjung blog ini

Perjalanan driving 1 jam setengah saat Ramadhan benar2x menguji hati dan perasaan.Seawal jam 5.10am sudah perlu keluar dr rumah....Perjalanan yang dahulunya dirasakan singkat (ketika bukan bulan Ramadhan)..dirasakan terlalu jauh buat saya kini.Apa tidaknya smpai di sekolah selepas Subuh di Tol Simpang Renggam..dah jam 7.00am....mujur la sahur dengan SHAKE saja.

Pasti ada persinggahan selepas saya memulakan pemanduan dr Tol Skudai ...sejak akhir-akhir ini, makin kerap pulak buang air kecil (kata hati : mungkin akibat sahur asyik minum je kot....huhu)berhenti seketika di Hentian Kulaijaya..& akhirnya mata bagaikan menagih tidur seketika wp 8 minit menutup mata di Tol Simpang Renggam sebelum solat subuh di situ. 

Terdetik juga di hati ingin merungut...namun perlahan2x memintal kesabaran illahi agar terus bertahan. Orang yang memandang mgkn tidak terasa...tapi bagi diri yg menanggung hanya Allah saja yang tahu inti hati ini.




Bila memandang wajah Al Fateh yang kini sudah berusia 11 bulan....alhamdulillah semangat pulih,keletihan hilang seketika saat sering sampai di JB jam 3.30/4 petang..(ini pun terpaksa berhenti lelap mata jap di hentian kulaijaya)..

Kehadiran suami wp 2 malam cuma pada 13-14 Julai baru ni, ia seakan menyatukan perasaan rindu seorang isteri & seorang anak. Syukur pada Allah dapat memanfaat 2 hari cuma bersama suami...detik hati merasa simpati pada anak yg tidak sempat bermanja lama dengan abahnya. 

Berjauhan ........sememangnya perlukan KEKUATAN!
KEKUATAN HATI
KEKUATAN MENTAL & FIZIKAL
KEKUATAN IMAN





Hari ini entah nape hati menanti dan menanti ....kerna setiap kali Ramadhan pasti ada cuti berganti bagi seorang wanita (haid)....namun ia tak muncul juga......keletihan,kepeningan kerap melanda sejak akhir2x ini...

NAK PERIODKAH AKU???TAPI..DAH TERLEWAT 
DR TARIKH........

APAKAH YG SUDAH TERJADI? 

MENGANDUNG KALI KEDUA LAGI KAH AKU???



hm.......CAMNE DIET YANG SEDANG BERJALAN NI?
Diet tetap aku teruskan as usual...cuma saat ni aku seboleh mungkin kurang gemar masakan lemak like sayur masak lemak...sayur ja aku amik lebih...aku teringin sangat nak makan laksa/laksam sejak akhir2x ni..Tu hajat aku yg 1...

Workout?
Ini agak merisaukan diri.....selalu aku aerobic 30 minutes...mungkin dis week aku perlu buat small workout only....episod persoalan masih x terjawab..takut juga jd pe2x kan!!!



TEST KEHAMILAN?
ntah kenapa...takut pulak nak buat.....tapi dlm hati if ada rezki,mesti menerima....

BLE WAKTU SESUAI NAK WAT TEST HAMIL NI???
LEWAT BERAPA HARI YA?? ADA NAK MENJAWAB!!!

"klu org lain menanti bertahun2x nak kan zuriat..pastinya aku mengucap rasa syukur jika itu kurniaan Allah utk zuriat kedua...saat menjelang Raya tahun ni,"

"Teringat pulak....thn lepas (2012) aku bersalin anak 1 di pagi raya kedua....tahun ni harap2x aku dpt menikmati raya hendaknya.....:-),"

Tunggu je la...
Pepun resultnya....

AKU TERIMA..AKU SENYUM..AKU REDHA.... :-)





 Palitan Tinta Maya,
 




 

Terima Kasih Sudi Baca story Tinta Pelangi Mia Zara Ina

7 comments:

Unknown said...

owh...best nya...

cikgu ila said...

testla kak...bestnyaaa..bilala saya dpt merasa anugerah ni...

Super Ummi said...
This comment has been removed by the author.
Super Ummi said...

tahniah kak.... kalau mengandung lg... :-)

Super Ummi said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

hehehe.. nanti update ape resultnye yer.. semua yang Allah tetapkan adalah yang terbaik untuk kita..:)

amaniammar said...

bila nak update ni...
cepat le..alhamdulillah jika rezeki itu ada..

it's normal bg sesiapa dah bersalin..
kerap kencing ...period x regular..
sy ni pn mengalami masalah serupa..
kdg lewat sebulan..test xda..hormone changes
hihihihihi

 
♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute