My Journey to get Normal Weight

LilySlim Weight loss tickers

Welcome to my Blog


Tuesday 22 May 2018

Bahagiaku Bukan Bidaan




Hidup ini tersangatlah indah jika kita mensyukuri apa yang ada. Adakalanya yg terindah bukanlah yg terbaik.Yg sempurna tidak menjanjikan kebahagiaan tetapi ketika kita mampu dan mahu menerima semua kekurangan dan kelebihan...ternyata itulah kebahagiaan.

Bercakap tentang bahagia. Mudah untuk menutur bicara akan episod bahagia. Jika ada manusia berkata alangkah bahagianya jika aku tidak bahagia maka sudah tentu dia tidak siuman kerna bahagia itu fitrah semula jadi dimahukan setiap manusia.


Di pagi yg indah ini,aku bersyukur dapat menikmati Ramadhan pertama setelah bendera merah selesai. Sejak beberapa hari ini emosi kian tidak menentu. Stress. Ketika aku menangis...ketika aku disakiti...ketika aku tak kuat lagi...ketika doa pun seakan tak terjawab...seakan aku sendiri...aku tahu Allah sentiasa bersamaku saat ini.

Adakala aku ingin lari jauh dari semua situasi yg sedang melanda.  Sekuat manapun aku berlari masalah akan datang jua jika tak diselesaikan. Mungkin aku terlalu lemah sehingga diperkotak katikkan. Adakala aku rasa maruah aku seakan dipijak, diperlakukan bagai sesuka hati. 



Bukan aku tidak belajar ilmu kaunseling dan psikologi untuk cuba bertenang dan bertahan. Namun aku juga manusia...punya hati...punya rasa....aku ingin bahagia itu mendakap aku selalu. Namun jika bahagia itu bukan milik aku atas segala ujian yg sedang aku lalui....aku pasrah. Jika melepaskan akan membuat orang lain lebih bahagia....aku redha ya Allah.






Naluri Tinta Maya,

Terima Kasih Sudi Baca story Tinta Pelangi Mia Zara Ina

0 comments:

 
♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute