Asal (58)..Terkini 10/7/2014 - 54kg

Thursday, 12 September 2013

Plan Diet Mia (9 Sept till 15 September 2013)


Dah lama x bercerita tentang menu plan pemakanan & exercise Mia.

Alhamdulillah sejak berakhirnya timbangan 30 Ogos 2013 baru ni, Mia lebih menjaga pemakanan dengan baik..

Tetapi selepas balik kursus baru ni...Mia jatuh sakit demam..tak tahan kena aircond hotel kot....

Dr 71 kg ..kini berat Mia baru mencecah 55.7kg (timbangan 30.8.2013 baru ni mia dapat berat 57.4kg...

Betapa sukar juga nak menguruskan berat badan ni,kan...

Walaupun jatuh sakit minggu ni....mia kena buat plan juga. Mia ni jenis demam tapi selera no 1..jgn x percaya...demam urat...hehe

Minggu ni oleh kerana sibuk jadi guru bertugas...Masa sarapan dah tak ada....Apa tidaknya selepas memandu hmpir 1 jam setengah dr JB ke sekolah di Rengit..smpai je ke sekolah..terus dh kena handle program pagi bersama murid...Kalau hari x bertugas..memang mia wajibkan diri sarapan..

JGN SKIP SARAPAN YA,KAWAN-KAWAN !!!



Hari ni ada orang terkejut..apa taknya mia makan 1 mangkuk mee kari yg bersamaan 530 kcal...hehe...ups, tapi dh mia tak sarapan..ok la lagi...mia cuma minum air masak ja dr pagi tadi...selalunya mkn malam mia x amik..mia akan minum HL Shake / buat jus buah ja...pepun janji dlm 1 hari x lebih dr 1600 -2000kcal (wanita)...

Sejak berdiet ni..mia kena belajar cara nak kira kalori.




Minggu ni ..ini lah plan senaman mia 

Jumaat 13/9/2013
Warm up + Aerobic Dance (40 minutes)

Sabtu 14/9/2013
Warm up + Aerobic Dance (30 minutes)

Minggu ni mia target 2x saja..memandangkan keadaan kesihatan Mia masih kurang memberansangkan...





Melarik Tinta Maya,


Terima Kasih Sudi Baca story Tinta Pelangi Mia Zara Ina

2 comments:

Ain Noraini said...

sedap mee kari tuu...
kakain ni berat masa puasa hari tu turun la jugak sikit..skrg ni rasa mcm naik jer...

Nafira usof said...

zura pon ngah baca sikit2 pasal diet kira kalori nih. nak pelbagaikan ilmu tentang diet. tapi setakat nih mmg zura selesa amalkan DA..:)

selamat berdiet~

 
♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute