Asal (58)..Terkini 10/7/2014 - 54kg

Monday, 9 September 2013

"Biar Betul...Cikgu Tipu Saya ya?,"


Saat ingin menaip di lensa maya ini..
Keadaan saya sungguh lesu...seakan nak pitam..& x bermaya.

Bayangkan...
Malam tadi Al Fateh tidur 11.45malam..4.30 pagi tidur dalam keadaan masih demam...dah kena bangun..tapi redha dgn isghtifar dlm hati

"Ya Allah,berikan aku kekuatan memandu dr Jb ke Rengit pagi ini. Semoga aku dapat sampaikan ilmu buat anak murid dengan baik wp suara aku dah serak,"

Suara serak??
Masa di hotel langsung aku tak sentuh ais...Mungkin bahana jangkitan dengan ahli keluarga yg turut demam...

"harap tak terkena la Al Fateh," kerisauan melanda hati jua.

Teringat dialog ketika kursus baru ni..ada seorang guru lelaki sempat menuturkan kata sebegini ketika saya memberitahu dia bahawa setiap hari saya ulang alik dr rumah (JB) ke sekolah (Rengit-kwsn Batu Pahat)...sejam setengah juga la termasuk berhenti Solat Subuh.

""Cikgu tipu saya ya,"

hehehe...dia ingat saya main2x kot bab ni..
Ye la memandangkan saya guru wanita.

Siap dia cakap

"ish..klu saya cikgu..tak sanggup..pernah saya ulang alik 3 hari BBU ke Parit Raja...aduhai...letih..letih...habis kos tol & minyak sebulan,"


Realitinya...
Walaupun saya sudah mengajar sejak 2007..ini tahun 1 saya mengalami keadaan sedemikian...Ketika sihat,semuanya jadi ok..Tapi......

Ble demam @ sakit saya menimpa..
Aduhai Allah sahaja yg tahu..

"badan jadi lemah tak bermaya.tapi harus juga memandu ke sekolah...bayangkan x berhenti bergerak..smpai ja sekolah..7am..terus bertugas.....itu ini..akhirnya saya kian lemah...ntah bila masa nak berehatnya,"

Selalu akan terdengar di cuping telinga nasihat :-

"kenapa dh sakit...tak gi klinik..amik MC,"

Orang yg ckp tu senang cakap..tp kesannya ble saya gi klinik..selalu sangat doktor kata saya demam biasa.....

Tapi..orang2x tua pula dapat mengagak yg aku ni demam malam @ demam urat...demam jenis ni..orang nmpk kita kuat walhal simptom bdn lemah..makan masih ada selera cuma tak sekukuh masa sihat la....itu sebab saya masih mampu bergerak.


Ada juga yg bertanya saya tentang 

"dah isi egtukar ka?,"

hm..ntah nape..kali ni saya cakap je.tapi tindakan satu pun tak buat...agaknya saya dah lelah wp ini masuk kali ke-3 nak mohon..almaklumlah wp ngajar KDC 2007...sah jawatan baru 2.1.2010...kiranya saya memang kena dok lama di sini..tapi ntah nape saya masih bersyukur..dpt menjejak sek kurang murid...saya suka...simpatinya...kesian suami...jauh nun di perlis..saya berulang alik sekolah pun berkorban demi anak setahun...saya sanggup berulang pun sebab saya harap sangat dpt bersama keluarga nun di JB...,"

Ini dugaan saya...entah diluar sana..berapa ramai cikgu wanita seperti saya yang berulang alik jauh...masa mengandung lagi la dugaan..hanya yg pernah alami je tahu.

KESIMPULANNYA

"kuatkan hati..kuatkan semangat..mungkin rezki bertukar...rezki dpt sekolah yg kte nak belum diizinkan Allah lagi...1 hari nanti pasti dtg juga rezeki...buat kawan2x yg dh lebih 8-12 kali mintak...byk bersabar ya,"





Melarik Tinta Maya,


Terima Kasih Sudi Baca story Tinta Pelangi Mia Zara Ina

2 comments:

ibh_sue said...

Akk kenal Mia kuat/ tabah. Sabar ya dengan dugaan dik..

Nafira usof said...

bertabah lah kawan~
semoga Allah sentiasa membantu Mia dalam ape jua cabaran yang mendatang..:)

 
♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute