Asal (58)..Terkini 10/7/2014 - 54kg

Monday, 19 August 2013

Berat Korang Lepas Raya Naik Banyak Mana?


Dah lama tidak mencoret sebarang tinta di sini....
Hati terasa rindu untuk bersua muka dengan rakan-rakan maya..
Sementelah internet di kampung suami out...
Kesibukan melayan sanak saudara & berhari raya membuatkan aktiviti mengadap labtop berhenti selama 2 minggu cuti sekolah raya..

So, pecite diet raya korang...menjadi tak?hehe
Gelak-gelak sakan aku ble sebut DIET ni..
Ups..apsal?

Semua orang bercerita psl berat naik selepas naik raya.
Normal la tu...


Masalahnya....berat korang naik terlampau banyak ka?statik ka? sikit ja?
Yg ni kena dikisahkan !!!

As for me...
Perjalanan diet dari bermula balik kampung 5 Ogos hingga Raya ke-2 berjalan lancar...Bagai tak disangka, sempat pula saya bersenam at least 30 minit ..tapi just dapat seminggu 1x ja...but makan berjaya dikawal pada tempoh tue..berpuasa pun just dapat 2x saja..sedih,tp kena ikut permintaan suami (suami x izin puasa x leh pose ya wahai isteri2x...)

hm....asalnya berat saya masa timbangan 30 julai 2013 adalah 57.5kg (from over to normal weight).

 perut dah naik gara2x mkn banyak di Hari Raya..kena rajin sit up semula


kena back to the track diet semula...plan diet raya gagal.
58.2kg NOW

Tapi.....hari ni 19.8.2013..baru saja timbang...ingatkan dah naik 3-5kg...
Menarik nafas lega sebab naik 0.7kg saja...

Pepun,gambar permulaan berjuang dengan 71kg tetap jadi punca utama aku perlu terus semangat berdiet.

Ada cerita di sebalik semua ini
Suka duka diet raya 2013 kali ni bakal saya kongsikan esok.

Nantikan ya,kawan2x.








Melarik Tinta Maya





 

Terima Kasih Sudi Baca story Tinta Pelangi Mia Zara Ina

1 comments:

noradzlina.kamdani said...

akk naik 2 kg now 73

 
♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute