Asal (58)..Terkini 10/7/2014 - 54kg

Wednesday, 21 May 2014

"Al Fateh" Oh "Al Fateh"


Ble dikenang-kenangkan sekejap ja masa berlalu...
Begitu lah juga dengan usia satu-satunya anak tunggal ku (lelaki)..
Muhammad Al Fateh.


Ble sebut ja nama Muhammad Al Fateh...terbyg Sejarah Islam akan Sultan Muhammad Al Fateh yang dilahirkan pada 29 Mac 1432 Masihi di Adrianapolis (sempadan Turki – Bulgaria). Sejarah hgidup baginda sebenarnya telah bermula hampir 800 tahun sebelum kelahirannya kerana telah disebut sebagai "sebaik-baik raja" di dalam Hadis 


Sabda Rasulullah SAW ketika menggali parit dalam peperangan Khandaq:
"... Konstantinopel (kini Istanbul) akan jatuh ke tangan tentera Islam. Rajanya adalah sebaik-baik raja, tenteranya adalah sebaik-baik tentera ..." 

(Hadis Riwayat Imam Ahmad)

Baginda juga dikenali dengan gelaran Muhammad Al-Fateh kerana kejayaannya membebaskan Konstantinopel.


Ups..dah mengarut dah...nak cite psl anakandaku sorang ni..sejak hampir nak masuk ke angka 2 tahun ni...makin bijak dia...sekarang dh mula bercakap dlm bahasa yg kami kurang faham (org tua kata...bkl nak boleh ckp la tu..hehe)..Ni la satu-satunya cucu sulung belah mak ayah aku...satu2xnya cucu kesayangan wat masa ni..haha...lps ni tunggu next cucu lak ye....hahaha...

aik, ibu Fateh dah mengandung ka?Ups....tak ngaku pun !!!


Pepun, sebagai ibu yg berjauhan (suami di Perlis)..insyaallah semoga aku tabah membesarkan al fateh di samping parent..Parent la yg byk membantu. Sekurang-kurangnya aku perlu bersyukur..kerna..di luar sana begitu ramai lg ibu tunggal yg membesarkan anak dgn kudrat mereka.

Namun bagi sesiapa yg ada pasangan di sisi..ia suatu nikmat..Gunakanlah kesempatan bersama mencipta bahagia.





Coret Tinta Maya,
 

Terima Kasih Sudi Baca story Tinta Pelangi Mia Zara Ina

2 comments:

Mar Mansor said...

Al-fateh dah besar...saya mengikuti perkambangan mia..dari saya takde blog..sampai saya berblog dah ni..he3..

miazara ina said...

@Mar Mansor

tue la mar..dulu mia pernah tanya mar ada blog ke tak..tak sangka kte berukhuwah semula kan?

nama Mar Mansor mmg amat dikenali sjk mia mula blogging

 
♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute