Asal (58)..Terkini 10/7/2014 - 54kg

Monday, 6 January 2014

Kesibukan Namun Rindu Blogging....


Assalamualaikum...

Salam tautan maya untuk semua rakan blog & realiti,

Sudah 2 minggu tidak mencoret sebarang kata...Bukan tidak wujud penulis...tapi kesibukan seorang guru menjelang 2014 ini makin mencabar. Baru-baru ni sebelum bermulanya persekolahan...mcm biasa,kami guru2x memulakan mesyuarat pertama.


Kemudian bermulalah sesi LDP bagi semua guru...Pecah kepada mengambil ilmu dalam sesi ni..hehe..tapi enjoy sebab dapat benda baru...semoga kami guru semangat mengajar 2014.Moga kejayaan upsr 2013 dengan 9 anugerah terus cemerlang bagi upsr 2014..amin.

perbentangan LDP oleh diri....

Setiap hari disapa kesibukan.... yang kadang kala diciptakan sendiri..ada masa terpaksa memberi priority pada kerjaya & anak. Itulah arus kehidupan.


Alhamdulillah perhimpunan pertama telah berjaya dilaksanakan dengan baik. Tugasan pengawas juga berjalan seperti yang dikehendaki. Pelbagai gelagat murid dihadapi dengan baik. Namun berada di sek kurang murid ..murid sedikit....ia memberi ruang kepada kami guru-guru mengenali murid dengan sebaik mungkin.

Saat ini Mia sedang lagi berjauhan. Rayuan untuk pertukaran belum rasmi keputusannya. Keputusan rayuan negeri pun akan diumumkan pada 10 januari ini. Namun diri terus menguatkan semangat setiap hari ulang alik hmpir 2 jam ke sekolah. Terkadang diri terasa ingin rebah menangis akibat keletihan...namun pengharapan ini terus ku gantung pada illahi.


Al Fateh kini menginjak setahun 4 bulan...pelbagai karenah bersama ibu bapa ku di JB ku hadapi dengan tabah walaupun berjauhan dengan suami nun di perlis.
Tanggungjawab sebagai ibu harus aku galas dengan baik meskipun PJJ tertulis lagi buat kami.

Saat ini diri sedang memintal langkah untuk berhijrah. 2014 - ku harap membawa 1000 kebaikan..Mana hal lepas usah diingati..seharusnya sbg insan kte teruskan destinasi untuk berubah menjadi insan yg lebih baik..lebih bersemangat menambah amalan.

Aku tahu diri masih kekurangan..dahagakan ilmu.Justeru..ruangan usrah muslimat wassup menjadi pilihan sbg medan ilmu....Untuk berubah,memang benar begitu byk cbrn...seharusnya aku mencari sahabat yg membawa aku ke jln dakwah yg benar...membawa & terus menunjuk aku ke jln ilmu-Nya.

Manusia mana tidak membuat kesilapan....Ku mengharapkan insan sekeliling menegur dan membantu aku manambahbaik amal diri...Semoga cahaya itu yang ku ingini akan terus gemilap 2014. 

Salam kemaafan atas kekhilafan diri.





Melarik Tinta Maya,




 

 
Terima Kasih Sudi Baca story Tinta Pelangi Mia Zara Ina

2 comments:

Umi Qi said...

Ohhh....mia cikgu rupernya...harap sgt segalanya dipermudahkan...sonok tgk cikgu sekarang mcm2 aktiviti

Chekgu Azrine said...

Salam perkenalan cikgu

 
♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute