My Journey to get Normal Weight

LilySlim Weight loss tickers

Welcome to my Blog


Wednesday 23 October 2013

Diet Oh Diet "Berkongsi pun Salah Ka?"


Hi,frens...salam ukhuwah maya dari Mia.
Tidak kira baru masuk @ sekali sekala masuk @ selalu jengah sini...

Diharapkan semuanya sedang berusaha ke arah matlamat & pelan diet masing2x. Teringat entry saya semalam berkenaan25-oktober-misi-diet-ku-diubah-natural . Niat asal saya hanyalah untuk berkongsi.

Tapi...apakan daya. Ada pihak-pihak yang mungkin marah terutama bagi geng Diet Atkins....Mungkin silap saya juga pi jengah masuk FB KDA. Sepanjang saya berdiet...saya kawan dengan semua golongan dengan pelan diet masing-masing.Saya tak pernah pun kata di sini 

"korang wat diet itu ini salah...Bagi saya tidak kira apa jenis diet pun...guna produk ka..x guna produk ka.diet jenis itu ini ka..saya menyokong semua,"

Matlamat kte sama....
MENCAPAI ANGKA NORMAL WEIGHT & IDEAL WEIGHT.


Susah nak puaskan hati semua orang. Bila saya tak tulis bab diet...ada orang tanya

"kenapa senyap ja,"

Tentang Kevin Zahri tu & apa jua pandangan tentang diet...ia hanyalah sekadar rujukan yg saya share. 



Kepada Geng-geng Diet ATKINS,

"mohon maaf...jika ada kenyataan saya yang salah pada entri semalam...tapi secara asasnya saya tidak pernah condem pepun..malah saya tabik pada apa yg anda lakukan...cara pemakanan anda pun still saya ikut mana yg terbaik..entri saya semalam hanya sekadar plan & sharing only. Saya juga ada kawan yang diet atkins & berjaya buat..tapi kami still berkongsi pelan...tak pernah saya nak tarik kawan saya ke arah diet lain...yg penting,pada saya kami tetap menuju target kg idaman kami. Begitu juga penganjuran weight loss..saya tak pernah membezakan org tu diet itu x leh masuk..it's not fair...alangkah bagus klu kita sama-sama mengukuhkan kekuatan untuk capai matlamat diet dr bertekak itu ini,"



Dasarnya

"Buat la pe jua diet yang kte pegang....janji kte mencorakkan ke arah matlamat kte kehendaki...Bila kte plan...x smestinya yg kte rancang menjadi 100%..pasti ada compang campingnya. Ibarat kehidupan kte....x lari dari kesilapan...mana ada manusia 100% hebat...setiap hari kte dituntut menuntut ilmu dan ilmu perlu dikongsi..tak kira dari sumber mana-mana,"


Pilihannya :-

1) Terletak pada diri masing-masing akan cara diet yg mampu kte wat
2) Lain orang lain situasi hidupnya






Melarik Tinta Maya,
 


Terima Kasih Sudi Baca story Tinta Pelangi Mia Zara Ina

1 comments:

Unknown said...

alaaa.. tak terbaca plak n3 semalam.. nanti nak gi baca jap. tapi zura sokong jer n3 Mia nih.. kita perlu ade ilmu dr semua jenis diet.. baru lah kita senang nak jalankan diet kita. setiap diet ade kelebihan dan keburukkan masing2.. terimalah pandangan orang lain dgn hati yg terbuka..:) PEACE.

 
♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute